2013. július 23., kedd

Dubai































 
 
 




Sose terveztem odautazni, soha nem is vágytam oda, ám az élet odavetett. Nem tudok sokat az arab kultúráról, igaz, hallottam sztorikat, meg dolgoztam is egy évet egy arab cégnél és khm, olvastam a Lányom nélkül soha c. könyvet. Dubai persze más; multikulti, luxus, modern. Meg kell hagyni, öröm nézni, ahogy a rengeteg kultúra megfér egymás mellett, nagyon toleránsak, és bár semmi olyan nincs itt, ami nekem igazán tetszene vagy bejönne, mégis jó itt.

 Szállodánk a Marina negyedben volt, felhőkarcolós, modern városrész, ahol több az európai. Én kaptam sokkot, mikor láttam, miben flangálnak. Szidtam is magam, hogy legalább egy ujjatlant pakolhattam volna. Kint hőség, bent fagy. A szállodai szobánk 9 fokra volt lehűtve. Azonnal kikapcsoltuk a légkondit.

 A kiszolgáló személyzet, szállodai dolgozók, pincérek, taxisok stb, mind a volt Szovjetunió tagállamaiból, valamint Pakisztánból, Bangladesből valók. A tisztaságról egy kicsit más elképzeléseink vannak, mert tisztának tiszta volt minden mindenhol, de mégse olyan tiszta, ami nekünk a tiszta tiszta. Értitek?! A taxisok szerintem nem tudnak írni-olvasni, szóval jól érthetően kell nekik mondani az uticélt. 1x volt csak őrült a taxis, de túléltük. Amúgy mindenki kedves és segítőkész, könnyen lehet boldogulni. a buszmegállók légkondícionáltak, a metró magától suhan. Láttam furákat, pl. csador alól kivillanó 5 centis arany tűsarkot és arany legginst. Láttam olyat is, hogy hagyományosan a férfi elől megy és mögötte két lépéssel a nő, de olyanok is sokan voltak akik kézen fogva, csacsorászva sétálgattak

Shopping.
Óriási shoppingközpontok vannak, és bőszen shoppingol mindenki, csadoros hölgyek a szebbnél szebb, csilivili báli ruhákat, cipellőket. Nekem nem tűnt olcsóbbnak itt semmi. Sokan jönnek ide aranyért meg bundáért, legfőképpen oroszok.

Csador.
néha biztos jó lehet egy csador mögé bújni, ha olyan kedve van az embernek, másrészt tud nagyon nőies is lenni, olyan keleti mese, de azért a nő lényének mégiscsak ellentmondó viselet. Vagy mégsem? Azért én örülök, hogy bármit felvehetek :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése